We
moeten eerst door de beruchte sluis, en daar liggen aan weerskanten
meerdere vrachtschepen voor te wachten. De sluis wordt behoorlijk
volgepropt met een vrachtschip en 3 jachten.
Het
duurt in totaal meer dan een uur, dan varen we eruit.
Even
later komen we op de Schelde en in Antoign, waar we tanken bij een
bunkerboot.
Het
valt ons vaak op dat er hier overal zoveel troep in het water ligt.
Dat varieert van stukken hout, plastic flessen en zakken afval van
allerhande soorten.
We
varen dwars door Doornik.
We
krijgen nog drie sluizen, waarbij we een keer tot een tweede
schutting moeten wachten. Het vrachtschip dat er ingaat is zo groot,
dat er niets meer bij in past.
Onderweg
heb ik ons digitaal aangemeld voor het Waterwegenvignet, want dat heb
je nodig zodra je in Vlaanderen komt.
De
sluiswachter in Kerkhove vroeg er naar. We hadden het pas een uur
daarvoor geregeld, maar hij vond het toch.
Eindelijk
kun je weer terecht met de Nederlandse taal.
Als
we eindelijk bij de jachthaven in Oudenaarde aankomen moeten we ons
nog telefonisch melden om de brug die toegang geeft tot de jachthaven
te laten openen.
Gelukkig
is er nog plaats voor ons.
Het
was een (te) lange dag.
Doornik
Oudenaarde
Church of our Lady of Pamele
Poort aan het stationsgebouw,
Oudenaarde.
Front toren stationsgebouw.
Gerechtsgebouw Oudenaarde.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten