Er lagen
9 boten op 5 plaatsen, dus vier lagen dubbel.
We zijn
vroeg vertrokken, want we verwachtten drukte als iedereen dezelfde
kant opgaat.
We
kwamen door een tunnel van 880 m. bij Foug. Daar waren stoplichten
die het niet deden. Toch maar doorgevaren. Zo'n lange tunnel is heel
spannend voor de schipper. Het is donker en smal. Ik heb bijgelicht
met de schijnwerper. Bij de sluis stond het stoplicht op rood en er
gebeurde niets. De schipper die er al voor lag had geprobeerd contact
op te nemen. Eindelijk kreeg hij iemand aan de lijn die door zou
geven dat er iemand moest komen.
Na een
tijdje wachten gebeurde dat. We moesten hier de afstandsbediening
weer inleveren.
Voor de
eerste keer sinds we uit Nederland zijn vertrokken zijn we naar
beneden geschut. 6:15 m. Het was een opluchting, want dat gaat veel
gemakkelijker. Als je de sluis invaart kun je veel beter bij de
bolders, je hoeft niet meer op de trap te klimmen.
We lagen
er met 3 boten in, maar we kregen opdracht dat wij niet mee konden in
de volgende sluis en dat er vanaf daar met twee boten tegelijk
geschut zou worden. Vanwege watermanagement.
Het was
duidelijk te zien dat er in het kanaal laag water was.
We
gingen steeds samen met de Regina uit Venlo.
Je moest
nog wel zelf de buis bedienen, waarna de deuren sluiten en het
schutten begint.Het waren er vandaag 12, nogal dicht bij elkaar, allemaal naar beneden. Dus
wel veel werk, maar niet zo zwaar meer. In Toul aangekomen hebben we
in de Port de France aangemeerd.
We
hebben even wat rust genomen en zijn daarna op de fiets naar de stad
gegaan.
De
kathedraal hier is gigantisch groot.
Laag water in het kanaal.
Voor het begin van de tunnel.
Begin van de tunnel Foug.
In de tunnel.
Einde van de tunnel.
Stuw.
Cathedraal Toul
Hotel de ville, gemeentehuis.
Bruidspaar bij het gemeentehuis.
Mooi middenstuk op rotonde.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten