zaterdag 17 juni 2017

17 juni 2017. PagnySur-Meuse - Toul.

Er lagen 9 boten op 5 plaatsen, dus vier lagen dubbel.
We zijn vroeg vertrokken, want we verwachtten drukte als iedereen dezelfde kant opgaat.
We kwamen door een tunnel van 880 m. bij Foug. Daar waren stoplichten die het niet deden. Toch maar doorgevaren. Zo'n lange tunnel is heel spannend voor de schipper. Het is donker en smal. Ik heb bijgelicht met de schijnwerper. Bij de sluis stond het stoplicht op rood en er gebeurde niets. De schipper die er al voor lag had geprobeerd contact op te nemen. Eindelijk kreeg hij iemand aan de lijn die door zou geven dat er iemand moest komen.
Na een tijdje wachten gebeurde dat. We moesten hier de afstandsbediening weer inleveren.
Voor de eerste keer sinds we uit Nederland zijn vertrokken zijn we naar beneden geschut. 6:15 m. Het was een opluchting, want dat gaat veel gemakkelijker. Als je de sluis invaart kun je veel beter bij de bolders, je hoeft niet meer op de trap te klimmen.
We lagen er met 3 boten in, maar we kregen opdracht dat wij niet mee konden in de volgende sluis en dat er vanaf daar met twee boten tegelijk geschut zou worden. Vanwege watermanagement.
Het was duidelijk te zien dat er in het kanaal laag water was.
We gingen steeds samen met de Regina uit Venlo.
Je moest nog wel zelf de buis bedienen, waarna de deuren sluiten en het schutten begint.Het waren er vandaag 12, nogal dicht bij elkaar, allemaal naar beneden. Dus wel veel werk, maar niet zo zwaar meer. In Toul aangekomen hebben we in de Port de France aangemeerd.
We hebben even wat rust genomen en zijn daarna op de fiets naar de stad gegaan.
De kathedraal hier is gigantisch groot.


Laag water in het kanaal.

Voor het begin van de tunnel.

Begin van de tunnel Foug.


In de tunnel.
Einde van de tunnel.

Stuw.

Cathedraal Toul


Hotel de ville, gemeentehuis.

Bruidspaar bij het gemeentehuis.

Mooi middenstuk op rotonde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten